توصیه های قالیشویی برای این که فرش های ماندگاری داشته باشید
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

روش های ارزان قالیشویی که عمر فرشتان را دو برابر می کنند

فرشی که به درستی قالیشویی و نگهداری شود دو برابر عمر می کند. با استفاده ازاین مقاله روش هایی را یاد بگیرید که از طریق آن ها می توانید سال های سال فرشتان را نو و تمیز نگه دارید.

بخش اول: کثیفی ها را دور نگه دارید

ذرات کثیفی مثل تیغ هایی هستند که الیاف فرشتان را تکه تکه می کنند. وقتی که روی یک فرش کثیف راه می روید، ذرات تیز کثیفی بیشتر به الیاف فرش نفوذ کرده و باعث خرابی بیشتری می شوند. پرزهایی که در کیسه جاروبرقی با کثیفی ترکیب می شوند و شما آن ها را داخل کیسه زباله میریزید و دور می اندازید، درواقع تکه های فرش های زیبایتان هستند که همراه کثیفی ها وارد جاروبرقیتان شده اند و حالا به مرور زمان دور ریخته می شوند. هرچه کثیفی بیشتر به این الیاف ساییده شود، فرش را خراب تر می کند. برای همین هم نواحی فرش که پر ترددتر هستند بیشتر در معرض خطر فرسودگی قرار دارند. به مرور زمان، کثیفی باعث از بین رفتن کامل لایه رویی الیاف فرش شده که باعث می شود فرش بیشتر لکه شود و ظاهری ناخوشایند داشته باشد. نکاتی که در اینجا ذکر شده را رعایت کنید تا کثیفی ها را تا حد ممکن از فرش خود دور نگه دارید.

  • جارو بکشید

برای محافظت از فرش هایتان نواحی پر تردد را هفته ای دو بار و بقیه قسمت های فرش را هفته ای حداقل یک بار جارو بکشید. گرد و غبار، گرد و غبار را به خود جذب می کند. اگر زود به زود فرش هایتان را جارو بکشید مانع انباشته شدن گرد و غبارها روی هم می شوید.

  • فیلتر و کیسه جاروبرقیتان را تمیز نگه دارید

فیلتر کثیف، قدرت جاروبرقیتان را می تواند تا نصف کاهش دهد. دلیل اصلی از کار افتادن جارو برقی های بدون کیسه این است که فیلترشان به اندازه لازم تعویض نمی شود. فیلتر جارو برقی های بدون کیسه باید هر سه ماه یک بار تعویض یا در صورت امکان شسته شود. کیسه جارو برقی های کیسه دار نیز، باید وقتی که سه چهارمشان پر شد تعویض بشوند.

  • با سرعت درست جارو بکشید

سرعتتان را در حدی پایین بیاورید که بتوانید تا حد ممکن کثیفی های فرش را بیرون بکشید. قسمت های کم تردد را می توانید یک بار و با سرعت معمولی بکشید، اما قسمت های پر تردد فرش را دوبار و با سرعت پایین جارو کنید. دو بار با سرعت پایین جارو کشیدن به مراتب تاثیرگذارتر از چندین بار سریع جارو کشیدن است.

بخش دوم: از ابزارآلات قالیشویی حرفه ای به درستی استفاده کنید

بیشتر تولید کنندگان فرش، بهترین راه قالیشویی فرش های مصنوعی را روش خروج آب داغ می دانند. با این که از این روش معمولا تحت عنوان "بخارشویی" یاد می شود، هیچ بخاری در آن به کار نمی رود. در این روش محلول قالیشویی وارد فرش شده و سپس با آب داغ پاک شده و توسط ماشین قالیشویی بیرون کشیده می شود. اگر این روش به درستی انجام شود، هیچ شوینده ای که ممکن باشد به فرشتان در طولانی مدت آسیب بزند، در فرش باقی نخواهد ماند. ممکن است قیمت بالای استخدام قالیشویان حرفه ای باعث شود وسوسه شوید که خودتان ماشین قالیشویی اجاره کنید، ولی بر این وسوسه غلبه کنید. هیچ ماشینی که اجاره کنید یا بخرید نمی تواند به خوبی قالیشویی حرفه ای فرش هایتان را تمیز کند و فقط سطح فرش ها را قالیشویی می کند. قالیشویی حرفه ای مواد آلرژی زا و گرد و غبار و ذرات چربی که در اعماق فرشتان فرو رفته اند را توسط دستگاه های پیشرفته و مناسب به طور کامل بیرون میکشد...
ادامه دارد...

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/99/%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%A7%D9%8A%D9%86+%DA%A9%D9%87+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: